torsdag 29 juli 2010

Arbetsutrymme- Työtila

Välkommen till mitt arbetsutrymme!

Här föds största delen av mina smycken, eller i allafall de konkreta smyckena. Största delen av mitt arbete sker i min fantasi. Jag är tacksam över gåvan att kunna fantisera och drömma.
Mitt huvud surrar av tankar om pärlor, smycken, olika lösningar. Just nu söker jag nya detaljer att ta in i mitt skapande.
Smyckesskapandet är ju inte mitt huvudsakliga arbete. Jag är mor till tre döttrar, maka och har ett annat yrke. Men smyckeskapandet ger mig livskraft, nya möjligheter, nya bekantskaper och förhoppningsvis nya arbetsuppgifter.



Tervettuloa työtilaani!

Tässä syntyy suurin osa koruistani, tai ainakin konkreetiset korut. Suurin osa työstä tapahtuu mielikuvituksessani. Olen kiitollinen mielikuvituksestani ja kyvystä haaveilla. Mielessäni pyörii helmet, korut ja uusia ratkaisuja. Tällä hetkellä etsin uusia yksityskohtia.
Koruluominenhan ei ole mun varisinaista työtehtävää. Olen kolmen tyttären äiti, vaimo ja minulla on toinen ammatti. Mutta luominen antaa minulle elämänvoimaa, uusia mahdollisuuksia, uusia tuttavia ja mahdollisesti myös uusia työtehtäviä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar