torsdag 6 oktober 2011

Vardags guld

Förra helgen deltog jag i en kvinnoweekend.
Balans- yttre tryck och indre vila var temat.

Jag tror att många tillsammans med mig känner igen trycket, kraven, behoven.
Kraven att orka, hinna,prestera. Behovet att lyckas.

Att få ta ett steg till sidan ibland är nödvändigt. 
Titta på den egna situation.

Vad är viktigt?
Hur kan jag ordna min vardag för att orka med familj, jobb, sådant som är värdefullt för mig.

Själv har jag gång efter gång fått göra nyorienteringar, välja bort också det som känns roligt, viktigt, intressant. När inte mitt eget förstånd räcker till har jag fått påminnas av hälsan, andra människor och Gud.

Jag skulle gärna expandera företaget, utbilda mig, förkovra mig innom jobbet, resa, inreda, skriva, skapa, föreläsa, ha tusen järn i elden. Men är den tiden nu?

Just nu skapar vi ett vardagsliv. Ett vardagsliv med små guldkorn.
Tänk att på kvällen få krypa ner i sin egna säng vetande att barnen mår bra, bägge har jobb och snart får vi några lediga dagar att spendera tillsammans.

 Sådär vardagsenkelt men värdefullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar