söndag 3 februari 2013

Lite mera jordnära - lite mera himmelshögt



För en tid sedan fick jag dela med mig av mina livs-pärlor på en morgonkaffe för kvinnor.
Jag tror alla har pärlor att dela med sig av. Alla har en livsberättelse. Alla får vi uppleva både glädje och sorg. Alla förändras genom livet.
De "pärlor" jag berättade om var inga guldkorn när de kom in i mitt liv. Inga skimrande smaragder utan skavande grå-svarta sorgekorn, större och mindre, mera och mindre smärtsamma. Men de har fått förvandlas till pärlor med livets pärlemor.
Att Gud fått arbeta med mitt liv har gjort en stor skillnad.

Ännu formar Han om mina skavande sorge-korn. Vissa saker är så smärtsamma och svåra att de behöver bearbetas på nytt och på nytt. De ligger stilla en tid och vilar och sen behöver de upp till ytan och slipas och formas.
Ibland vill jag inte förändring, ibland önskar jag att det gick snabbare eller mot en speciell riktning.
Det enda jag behöver veta är att Han vet, vem jag är och vem jag var ämnad att vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar