måndag 26 juli 2010

Nyckel

När jag får idéer till mina smycken utgår jag oftast från en detalj, en pärla eller en fantasibild i mitt indre.
Nyckeln är en detalj som kan symbolisera både öppenhet men också något slutet.
Vilka associationer vi gör är personliga.
För mig-personligen- önskar jag att nyckelsmycket symboliserar möljigheten att låsa upp, att öppna, släppa fri.
En påminnelse att inte stänga in minnen, känslor, tankar utan öppna upp och låta frisk luft fylla det indre, mitt liv, mina medmänniskors liv.

4 kommentarer:

  1. Hör Du Miia, när blir det tjejkväll med smyckesvisning? Jag saknar en ring å Cissi vill ha ett halsband ;)

    SvaraRadera
  2. Oj oj! Måste börja kolla kalendern ;) Finns med i planerna men blir på Augustisidan p.g.a. lite släktfester o sådant! Min Ni e på listan ! :)

    SvaraRadera
  3. vet att detta är ett gammal inlägg, men har tittat i din butik men hittar ingen som detta. har du något sånt här till salu fortfarande?

    SvaraRadera
  4. Hej Vilda!

    Vad roligt att du tycker om nyckelsmycket. Jag har inte på länge haft nycklar, de har helt enkelt inte funnits att beställa. Men senaste vecka när jag hämtade material frågade jag efter nycklarna igen och antagligen kommer två sorters nycklar snart igen att finnas till försäljning. Jag återkommer Vilda när jag sett nycklarna om de är sådana att jag vill använda dem i mina smycken. Mvh Miia

    SvaraRadera