lördag 2 oktober 2010

Upptäck dina gåvor!

I dag har jag fjärilar i magen. I kväll är det njuta- kväll för kvinnor i Ebeneser i Jakobstad och jag har blivit inbjuden att berätta om miia-smycken.

Sedan starten med mitt smyckesskapande har en av de bästa uppgifterna varit att få se kvinnor njuta av skönheten och bli uppmuntrade och stärkta.

Med stor spänning förbereder jag kvällen.

Vi alla, med våra gåvor får ge varandra av det vi kan, det vi är och det vi tror på.
Din gåva kanske skiljer sig från min gåva. Allas gåvor är unika. Jag kan inte sjunga, jag är inte språkligt begåvad, jag har inte intresse för handarbete eller bull-bak.

Inte heller skulle jag sköta någon annans barn som dagsarbete. Men jag vet att de här gåvorna har någon annan och jag får ta del av dem i mitt liv.

Ofta tror vi att våra gåvor skall vara super-krafts speciella, men de är vanligen helt vanliga "vardags-gåvor" som vi har nytta av i våra liv.

Märkvärdigare än så är det inte.

Dela med dig av dina gåvor, upptäck hur du redan använder dina gåvor i din vardag, se hur dina gåvor förgyller ditt liv och andras liv!

Lycka till i skatt jakten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar