fredag 27 augusti 2010

Trä om!



Nya pärlor får mig alltid inspirerad!
Igår kväll, just när jag skulle lägga mig, fick jag syn på mina nya gråa sötvattenspärlor.

Det gick helt enkelt inte att gå till sängs innan jag hunnit trä armbandet som snurrat i min fantasi.

Men ibland blir det inte lika bra i verkligheten som i fantasin!


Nu ligger armbandet där på mitt arbetsbord och väntar att jag ska göra om det.
Jag hade tänkt mig att sirligt och vackert armband i en kombination av krakeleratglas och sötvattenspärlor, istället blev det ett spretigt och stelt armband. Inget liv allt!
Vilken tur att det går att börja om från början!

Vissa gånger sitter jag och trär om och om och om igen före jag är nöjd med resultatet.


Ibland får man göra likadant i livet. Stanna upp, konstatera att det inte blev som man tänkt sig och börja om igen.

Tappa inte inspirationen i livet, stanna upp och "trä" om igen!

Kram


Miia


( Armbandet på bilden är jag mycket nöjd med! Armbandet är gjort av vintage-pärlor i puder och silverfoliepärlor och ett gammalt återanvänt lås. En härlig detalj på ett härligt armband! Smycket är sålt)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar