fredag 6 augusti 2010

Att ta emot / Vastaanottaminen

Antamisen lahja ja vastaanottamisen lahja -käsikädessä.
Monesti on vaikeampi vastaanottaa kuin antaa.

Olen saanut oppia ottamaan vatsaan ja pyytämään apua.
Se on ollut vaikea läksy. Välillä unohdan ja yritän taas pärjätä kunnes taas kerra huomaan istuvani uupuneena, kaipaamassa apua.

Iloitse kun sinulla on mahdollisuus auttaa ja iloitse myös kun saat olla vastaanottamassa.
Ihanimmat lahjat elämästä saat kun opit ottamaan vastaan.
Vastaanottaminen on lahja antajalle!

Gåvan att ge och gåvan att ta emot går hand i hand.
Många gånger är det svårare att ta emot än att ge.

Jag har fått lära mig att ta emot och att be om hjälp.
Det har varit en svår läxa. Ibland glömmer jag bort mig och försöker klara allting själv, tills jag hittar mig utmattad och längtande efter hjälp.

Gläd dig över att kunna ge och gläd dig över möjligheten att få ta emot.
De härligaste gåvorna i livet får du när du lär dig att ta emot.
Att ta emot är en gåva åt givaren!

(Bilden: Saga- armband-såld, Kuva: Satu-rannekoru-myyty)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar