söndag 1 augusti 2010

Söndag /Sunnuntai

Söndag.Vila. Låter stillheten smeka mitt trötta jag.

Vila, låter mina ögon sluta sig. Mina händer vilar.

Mitt sinne flyger sakta från tanke till tanke.



Imorgon igen fyller jag mina tanker med nya kreationer.

Nu låter jag sinnet vila. Söndag, vilar.



Sunnuntai. Lepoa. Annan hiljaisuuden kosketta minun väsynyttä sisintä.

Lepoa, annan silmäni sulkeutua. Käteeni lepäävät.

Annan mieleni vaeltaa ajatuksesta toiseen.



Huomenna taas annan mieleni täyttyä uusilla luomuksilla.

Nyt annan mieleni levätä. Sunnuntai, lepoa.

2 kommentarer:

  1. Hej, Har just hittat in till dig! Vilken underbar sida du har! och vilka fantastiska smycken du tillverkar. Hoppas du fick vila nu när det är söndag... Själv måste jag sy lite till innan kvällen.

    Må gott och ta väl hand om dig
    Mvh.Anna Wallin

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Vad trevligt att du hittat min blogg! Välkommen! Hoppas du också får tid att vila. kanske min blogg får bli ett mikro-andningshål :)
    Mvh. Miia

    SvaraRadera