fredag 17 september 2010

Silver-hänge

Här är smycket jag gjorde igår av "pärl-hänget" och kedjan. Inne i pärl-hänget en fasett slipad glaspärla i regnbågs-blå.

Sällan använder jag själv de smycken jag tillverkar, men det här smycket tilltalade mig med sin enkelhet.

pärlhänget med den blå-fasettslipade glaspärlan som skimrar i regnbågs blått, himmelsgrått
får mig att associera till tårar.

När jag bar smycket igår kändes det som om jag bar mina ogråtna sorger, min längtan och smärta vid hjärtat. Det kändes inte alls illa, mera som ett konkret tecken för mig själv att jag har tårar kvar.

Att göra ett smycke på det här viset av "färdiga" delar känns inte riktigt lika kreativt. Men resultatet tycker jag om.

Nästa fredag-lördag har jag anmält mig till en kurs i Silver-lera. Har läst och sett bilder men aldrig prövat själv. Skall bli spännande att få göra smycken i silver. Det ser jag framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar