torsdag 16 september 2010

Överraskningar!

Igår hämtade jag ett litet paket med nya pärlor.
Det är alltid lika roligt att öppna paketen och se hurudana pärlorna är i verkligheten.

Till största delen beställer jag mina pärlor via nätet och verkligheten brukar inte alltid stämma överens med bilden på nätet. Ibland är det storleken ibland färgen som inte stämmer.

Då har jag kanske redan i min fantasi skapat ett smycke men får tänka om eftersom pärlorna inte passar med det andra jag tänkt mig.

I paketet jag fick i går fanns också en kedja och ett "pärlhänge". Jag hade inte tänkt kombinera dem men när jag såg dem i samma paket visste jag genast hur smycket skulle se ut!

Precis som med mina pärlor kan det vara i det verkliga livet tillsammans med människor.
Vi skapa fantasibilder hur någon är, men när vi "öppnar paketet", lär känna någon, kan verkligheten vara en helt annan än den vi trodde oss se till en början.

Jag hoppas att vi kan vara oss själva utan förskönande bilder. Utan närobjekt som "förstorar och förskönar" oss till det okända. Verkligheten duger!

Dagens "pärlprojekt" blir surfande på nätet. Nästa onsdag blir det kurs och jag behöver nya pärlor! Spännande och roligt att förbereda. Få se vad jag får i mina paket!

( På bilden fasett slipade glaspärlor som jag var super-nöjd med! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar