tisdag 14 september 2010

Bumlingar!



Ibland fastnar jag för pärlor som egentligen inte känns "som jag". Som t.ex de här 2cm stora glasbumlingarna! Ljuvligt marmorerade i glasgrönt. Mjuka sköna, mustiga, mäktiga och stora.


Jag hade gjort en pärlbeställning via min mamma när hon besökte min syster i Stockholm.
En ovanligt stor beställning, från en ny affär!
De gröna rospärlorna hade jag sett på nätet men jag tyckte priset inte riktigt passade budgeten.


Men förutom den beställning jag gjorde kom mamma hem med en stor mängd "extra pärlor" som jag fick som gåva av henne! Och bumlingarna och rospärlorna fanns i gåvan. Oj, vad jag blev glad!


Det är inte alltid allt blir som vi tänkt oss... Det kan bli så mycket bättre!
Och det som inte känns riktigt som "jag" kan faktiskt vara just på pricken rätt o riktigt!


Nu finns dethär gröna marmorerade settet hemma hos mig och väntar på att komma till användning, kanske de snart hittar hem.

2 kommentarer:

  1. Hej! Fina saker du gör, hittade dig via Anna W.
    Har du kollat in webshop http://lillaparlan.se/
    Där handlar jag mycket material, fina saker och bra priser tycker jag...Kram från Mitas hantverk

    SvaraRadera
  2. Hej Mita! trevligt att du hittat min blogg! Tack för tipset om webshop, alltid roligt att få höra vad andra "pärlare" har för tips!
    Miia

    SvaraRadera