söndag 20 februari 2011

Glädjen i att lära sig nytt!

Som jag tidigare skrev i ett inlägg har jag anmält mig till flera kurser i vår. En av kurserna jag anmält mig till är en silver-kedjor kurs.

Det kändes ganska pirrigt att gå på kurs igen. Det är alltid spännande att se vem de andra deltagarna är och hur läraren är.

Den här läraren var bra. Hon gav varje elev peronlig undervisning och tog sig tid att se alla elevernas arbeten och ge peronlig handledning i teknik.
På kursen blandades nybörjare och erfarna kedjemakare. Och den här gången tillhör jag nybörjarna.

Jag fick gång på gång påminna mig själv om att det inte var någon tävling jag deltog i. Jag fick påminna mig om att njuta och ta in så mycket kunskap som möjligt och att också ge mig tid att prata med mina trevliga bordsgrannar.

Nästa onsdag ska jag ta mig tid att njuta ännu mera. För nog är det härligt att tillsammans med andra få lära sig nya saker. Och på onsdag då vill jag också gå kring bordet och beundra dom andras arbeten- det glömde jag bort i min iver förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar