fredag 18 februari 2011

Pärlor


Nu sitter jag med fjärilar i magen!
Spänd av förväntan, en aning oro och försiktigt spirande glädje.
I kväll skall jag prata om mina "livspärlor" på Naistenilta  kvinnokväll) i Kokkola (Karleby)

Tankarna flackar från klädval, allt som skall förberedas, några örhängen o armband jag borde hinna tillverka, duken skall strykas och framförallt behöver jag stillhet för att fokusera på det som är det viktiga, livspärlorna.

För att hitta livspärlor behöver man öppna sitt livs musselskal.
Det gör ont, skalet vill inte öppnas.
Somliga saker önskar man bara få glömma och gömma.
Men det är det gnagande sandkornet, eller skadan i musslans pärlemor som kan bli till en pärla.

Men jag hoppas att genom att berätta om mina pärlor kan någon annan upptäcka sina pärlor
och skönheten i deras liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar