tisdag 22 februari 2011

Att få mer än man bett om!

I går kväll besökte jag mina föräldrar.De har besökt mina syskon och kom hem med gåvor till alla i vår familj. Barnen gladde sig över sina gåvor och det gör jag också.

Jag hade gjort en pärlbeställning som mamma lovat hämta åt mig. Men när hon räckte över påsen kände jag att den var mycket tyngre än vad den borde varit.

Innuti påsen låg min beställning och en stor påse med härliga glaspärlor som min mamma köpt till mig.
I ett  kuvärt fanns pärlor som min syster valt ut och som hon ville ge mig.
I ett annat kuvärt fanns ett brev med en uppmuntran.

Jag kände mig överväldigad och glad. Tänk att de ville ge mig allt det här!

Ibland ber vi om en sak och förväntar oss att möjligen, kanske, få just det vi bett om eller kanske lite mindre, men det kan vi också acceptera. Men så får vi i överflöd och då har vi svårt att förstår och greppa vad vi fått. 

Nu tänker jag glädja mig över de nya pärlorna jag fått. Det skall bli nya kreationer till våren. På bilden ser du endel av de pärlor jag fick och min beställning. Till vänster pärlorna min syster valt, i mitten sötvattenspärlorna jag beställt och till höger glaspärlorna mamma gav.
Vilken härlig vårgrönska av pärlor. Det lockar min fantasi och kreativitet att tänka ut nya skapelser.

Och jag tänker fortsätta be om det jag önskar, för jag vet att mina böner blir hörda och ibland blir bönesvaret så överväldigande att jag inte ens förstår svarets storhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar