onsdag 16 februari 2011

Närvaro

Vinter morgonens ljus får mig att kisa med ögonen.
 Kölden biter i mina kinder.
 Andedräkter bildar ett vitt moln kring min mun.
Hela världen är vit.

När jag går den korta biten från postlådan hem överväldigas jag av naturens skönhet.
 Solen som bryter genom moltäcket får luftens iskristaller att gnistra och dansa inför mina ögon.
Så stilla och klar luften är.

Hela världen är täckt av ett vitt täcke av lättaste pudersnö.
Rådjurets spår på vägen, harens i skogsbrynet.
Allt i en blå-bruten vit värld av renhet.

Mitt inre fylls av ett stilla förundran och glädje.
Sällan har jag känt mig så tillfreds och så närvarande
som just då i morgonköldens vita värld.

-------------------------------------------------------------------------------

Fotografiet är taget i morse i det vinter blå-vita morgonskenet. I pudersnön ligger ett nytt sett smycken. Halsband, armband och örhängen av krakelerat glas och vita sötvattenspärlor. Halsband och armband i "blomstrande" glasgirlanger passar  bra som fest smycke t.ex. som brudsmycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar