lördag 12 februari 2011

Livspärlor!

Jag har blivit tillfrågad att komma och dela med mig av mina livs "pärlor" på en kvinnokväll.
När jag tänker på mina "pärlor" känns det ganska talande med det här armbandet.
En "tråd" som bär pärlorna,en tråd som slingrar sig fram från pärla till pärla.

Några av mina pärlor har  haft sorgens djupblå-toner, andra ljuv himmelsblå.
Liksom fasettslipade glaspärlor ser pärlorna  olika ut i vilket sken man ser på dem.
Jag vill välja att se dem i ett varmt kärleksfullt ljus, för det är ju mitt liv.

Vissa "pärlor" gör ont ännu.
Andra har gått från sorg-blå till blåaste lyckoblå eller t.o.m himmelsblå.

_____________________________________________________________________
Jag har hittat nya intressanta tekniker att använda i mitt skapande. Silvertråd är ett material jag tycker om. Lämpligt mjukt att böja förhand, vackert och tilltalande. I armbandet åvan används silvertråden som dekoration och för att hålla pärlorna på plats. Jag har varit lite försiktig att börja med nya tekniker för jag har varit rädd att mista något av min kreativitet och skapar lust. Nu när jag hittar nya material och tekniker känner jag bara en ännu större lust att skapa! Vilken lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar