fredag 1 juli 2011

Att inte göra sig bekymmer


En strålande ledigdag!
Logiskt vet jag att jag bara har några få lediga dagar och jag borde ta vara på dagarna och njuta av dem.

Solen skiner, vädret är varmt och skönt.
Mina barn plaskar i poolen utanför huset men jag sitter inne och funderar vad jag borde göra i dag. Huset borde städas, fönster tvättas. Firman borde tittas till. Lite tillbehör införskaffas från staden.

Jag gör inget men mitt indre är i ständig beredskap.

Luften där ute var så behaglig och skön när jag cyklade till postlådan. Fåglarna kvittrar och blommornas färg var så vacker.

Gör dig inga bekymmer... Bergspredikan från Bibeln gör sig påmind.
Gör dig inga bekymmer.... se på fåglarna, liljorna, hur Gud har omsorg om dem. Är inte Vi mycket mera värda, har Han då inte omsorg om oss!

Visst.

Jag ska försöka bara vara.
Idag, i denhär stunden.
Utan att bekymmra mig för morgondagen, eller framtiden.

Just i dag, just nu, bara lägga bort allt onödigt grubbel.
Se på det som finns runt omkring mig, njuta av dagen jag fått.

Göra mig inga bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar