tisdag 8 februari 2011

Fantastiskt!


Ibland behöver vi se med andra ögon på vårt liv.

En dag mötte jag min väninna i leksaksaffären. Vi stod länge, länge där  bland leksaskerna och pratade om vad som hänt i våra liv. Vi, jag och min väninna, lärde känna varandra för snart tre år sedan. Vi träffas inte ofta men för mig är vår vänskap mycket viktig.

Till en början pratade vi ditt och datt men om en stund blev samtalet djupare. Hon berättade om sitt liv och jag berättade om mitt liv.  Hon såg så avslappnad och glad ut. Hon berättade om hur hon fått lära sig att lämna saker ifrån sig, att inte bära bekymmer, inte försöka "ordna" allting. Jag beundrar min vän som lärt sig lämna saker och jag berättade för henne om min längtan, min oro och  mina önskningar.

Jag berättade om mitt missmod och mina tvivel, mina önskningar och drömmar som kändes så avlägsna och svåra att nå. Min väninna lyssnade och så började en intressant dialog. Jag berättade om mina drömmar och vartefter jag uttalade en bit av min dröm kom jag ihåg något som redan hänt i mitt liv.
Min väninna strålade av lycka och med tårarna i ögonen bekräftade hon-Mahtavaa (Fantastiskt!)Miia!!
efter varje ny detalj jag påmindes om.

Jad behövde bli påmind om allt det jag fått uppleva, allt som förverkligats i mitt liv. Och jag instämmer med min väninna: -Mahtavaa! Fantastiskt!

___________________________________________________________________

På de senaste tre åren har mitt liv förändrats mycket.
Jag har fått börja använda mina kreativa gåvor och jag har fått bli mera hel som människa.
Mina texter här på bloggen hoppas jag ska få starta tankeprocesser i ditt liv.
Jag hoppas att texterna skall få ge dig tröst, hopp och mod till ditt liv.
Hör gärna av dig till mig om du har tanka eller frågor du vill dela.

Till att ge Er en framtid och ett Hopp!       Jer 29:11
Miia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar