lördag 11 september 2010

Prestationer!



Efter en mycket intensiv vecka kände jag mig ganska sönder trasad och nedstämd och trött i går. Att börja med nya uppgifter, träffa nya människor och lära sig nytt kräver sitt.


Jag hade fått en inbjudan till en kvinnokväll igår, men kände att jag inte orkar fast jag ville.

Men jag åkte i allafall fast jag kände att jag inte orkar.


I gemeskapen med de andra kvinnorna, i diskussionerna och de tankar dragarna delade med sig av fick jag slappna av och känna hur måsten och prestationer får rinna bort.


Hur många av oss kvinnor går inte och bär på onödiga tankar om vad andra tänker om oss, vad andra förväntar sig av oss och blir sårade. Vi försöker vårt allt för att vara till lags att räcka till och bli omtyckta.


Vilka onödiga kraftansträngningar vi gör!


För egentligen så räcker vi till! Vi räcker till och Vi duger precis som vi är, precis som vi är skapta, precis med den personlighet vi har, med de värderingar och tankar vi har.


Låt ingen släcka ditt rätta jag. Du är värdefull och viktig. Du är lika "rätt" som alla andra.


(Halsbandet på bilden är gjort av krakeleratglas, vackra aqua färgade ovala glaspärlor med ros-mönster och runda små aqua glaspärlor. Vackert hjärt-lås)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar