fredag 8 oktober 2010

Hemma hos min vän

Igår kväll var jag inbjuden till min väninnas hem. Hon hade städat, bakat och gjort så fint!
Ute brann lyktor och inomhus brann ljus och på bordet fanns vackra rosor.

Hela huset var fyllt av en stilla förväntan och glädje.

Ofta har jag besökt hennes hem, men igår kväll kändes alldeles extra. Tänk att hon gjort all den här ansträngningen för att ge sina släktingar och vänner en kväll att njuta av!

Ute smög sig mörkret på men inomhus var det varmt och gott att vara. Vi njöt av det god min väninna bjöd på. Tillsammans satte vi oss kring matbordet och skapade armband på memory-wier. Minsta pärl-plockaren var tre år och de äldre kring 60. Alla njöt av skapandet.

Tystnaden sänkte sig över bordet, bara små sakta fraser.
Tänk så gott det gör att vara tillsammans, använda sin kreativitet, se det man skapat.

Ingen stress, inget tvång, bara stilla ro givande tid för vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar