lördag 9 oktober 2010

Hantverksmässa och mor och dottertid !

Idag fick jag en dag tillsammans med min mamma.
Jag har sett framemot hantverksmässorna i höst men ville inte åka ensam utan sällskap.
Jag ville få ett ressällskap som skulle uppskatta mässan lika mycket som jag och därför frågade jag min mamma.

Min mamma har alltid varit kreativ. Hon har tecknat, målat, sytt, målat porslin och nu gör hon Tiffany.För mig är min mamma mycket viktig. Men mycket sällan får jag tid alldeles själv med henne, vanligen är det barnbarnen som får den mesta tiden och uppmärksamheten, så en hel dag ensam med mamma känns mycket lyxigt.

Egentligen hade vi planerat åka till Seinäjoki förra helgen men det blev annat program då, så Uleåborgs mässan denna helg fick bli vårt mål.

Mycket fint och intressant såg vi. Lite "krims-krams" och onödigheter (läs strykjärn, plattång osv...), men mest fantastiska hantverk av människor som lägger ner sitt hjärta i sitt skapande.

Mamma hittade alltmöjligt fint! dörr-dekoration, några gåvor, reflexer.
Jag hittade pärlor! Jag hade siktet inställt på rosa och vita sötvattenspärlor men kom hem med grå!

Men de dyrbaraste pärlorna är tiden jag fick tillsammans med min kära mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar