söndag 24 oktober 2010

Smyckes-kväll -snart igen!

På fredag blir det smyckes-kväll hemma hos mig.

Sedan sommarens smyckes-café har jag inte själv haft någon smyckes-kväll så det skall bli roligt att få bjuda in vänner och bekanta.

Det är ganska mycket arbete att ställa till med smyckes-kväll men när kvällen väl är brukar det vara väl värd all möda.

Tanken är att de inbjudna skall få komma och koppla av, njuta en stund och få en trevlig kväll.

Jag brukar duka fram smyckes tillverknings tillbehör på köksbordet. Där brukar vi sitta tillsammans och knåpa och njuta. Trevliga små samtal brukar det bli och härliga nya smycken som speglar sina tillverkares personligheter.

Gott att äta och dricka hör också till. Skratt och samvaro en stund får själen att må bra.

Mina smycken brukar jag duka fram i bursprånget, där får man njuta, beundra och prova. Det brukar bli glada skratt, förtjusta små tillrop och mycket endorfiner.

Att få njuta av något vackert tillsammans med andra ger så mycket glädje och välbehag.

Jag ser framemot kvällen och hoppas att kvällen får bli just så lyckad som jag önskar.
Väntar med glädje och spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar