söndag 27 november 2011

Jag säger NEJ!


NEJ! Nej Tack! Nej det går inte! Tyvärr, jag kan inte! NEJ,nej,NEJ, nej!
Jag är tvungen att bli vän med ordet NEJ.

Att säga nej till saker som inte intresserar är inte svårt.
Men att välja bort det som skulle vara roligt eller intressant är värre.

Jag övar att säger nej.
Känner mig skyldig och dålig och illojal.
Men jag är lojal. Lojal mot mina krafter och min förmåga just nu.

För vem kan veta  var mina gränser går om jag inte talar om var gränsen går.

Jag övar att säga NEJ, vänligt men bestämt.
På jobbet, till vänner, i familjen och framförallt till mig själv.
Det är svårast att övertyga mig själv. För nog kan jag väl sträcka mig lite till?!?!
Men nu säger jag NEJ! NEJ, NEJ, NEJ!
Vänligt men bestämt! NEJ!

1 kommentar:

  1. Ja, att söka nej är inte så lätt. Stå på dig!
    Mariette

    SvaraRadera