torsdag 10 november 2011

Parentes!


Det här är en parentes!

Inte ett blogginlägg bland dom andra.
Jag ska berätta för Er om mitt liv, en liten glimt.

Jag är gift, har varit gift  i 16 år redan.
Jag Älskar min man. Han är min trygghet, min älskade som jag vill bli gammal tillsammans med.
Tillsammans har vi tre barn, tre döttrar. De är mina ögonstenar. Det dyrbaraste jag har.

Jag är mitt i livet. Nästa födelsedag blir mitt trettiosjunde.
Jag är en tänkare som samlar pärlor. Tankar att dela med andra. Tankar som vi kvinnor mitt i livet bär på och som skaver och gnager och ibland blir till En pärla som kan glädja andra.

Jag har haft sorger, tunga perioder i livet. Tvivlat på mig själv. Mist min tro till människor och Gud. Perioder av förtvivlan och krossade drömmar. Jag har mött omsorg och kärlek. Fått lära mig lita på nytt. Varit barnlös och barnrik. Hemma mamma och yrkesverksam. Smal och tjock. Frisk och sjuk.
Helt vanlig och unik! Guldkorn och skit. Haft drömmar som fått vänta. Omprioeriterat och blivit överraskad av livet.

Mitt dagliga arbete går ut på att förebygga hälsa.
Miia-smycken är mitt företag som får några timmar i veckan.

Min identitet är formad av två språk, två kulturer.
Jag är troende Kristen. Jag tror att Gud har en plan för mitt liv.

Min önskan är att få vara med och lyfta upp kvinnor och berätta för dem att de är värdefulla,
de har ett värde och deras liv har en mening.

Och varför denna parentes?

För att berätta att mitt liv ganska lika ditt.
Med jobb, barn, man, bakgrund och drömmar.
Därför berättar jag det här för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar