lördag 2 april 2011

UTMANING! - Vinn ett presentkort till Miia-smycken / HAASTE! - Voita Miia-smycken lahjakortin


Har Du läst föregående inlägg? Om inte så ta några minuter och läs och fundera genom vilka gåvor Du har.

Det här är ingen tävling i den häftigaste gåvan, de flesta gåvorna eller de största bedrifterna. Det här är en utmaning till Dig att se vilka gåvor som Du fått och Dina möjligheter att använda dem.

Uppgift:
1.) Berätta vilken eller vilka gåvor (talang, egenskap) Du fått som Du kan använda till glädje för dig själv   och andra.Berätta också gärna om och hur Du använder/använt dina gåvor.

2. )Gå in till miia-smycken shoppen och välj det smycke du tycker bäst om. Beskriv och berätta varför.

Bland Alla som seriöst svarat på frågorna lottas tre Miia-smycken presentkort ut.
Med presentkortet kan du köpa ditt favoritsmycke från Miia-smycken shoppen.

Lämna ditt svar som en kommentar till detta inlägg.

Vinnarna dras slumpmässigt bland Alla som seriöst svarat på frågorna. Utlottningen sker nästa Fredag den 7.4.2011 kl 18:00. Du har alltså några dagar på dig att fundera över dina svar!

 Lycka till och Stor Glädje i dina Upptäcketer av Gåvor!

Miia



Oletko lukenut edellinen teksti? Jos et, niin ota pari minuuttia ja lue teksti ja mieti minkälaisia Lahjoja Sinulle on annettu.


Tämä ei ole kilpailu mahtavimmasta Lahjasta, useammista Lahjoista tai isoimmasta saavutuksesta. Tämä on haaste Sinulle näkemään mitä Lahjaa tai mitkä Lahjat Sinulle on annettu ja Sinun mahdollisuudet käyttää Lahjojasi iloksi itsellesi ja muille.

Tehtävä:
1.) Kerro Lahjastasi tai Lahjoistasi ( lahja, ominaisuus) jotka Sinulle on annettu käytettäväksi iloksi itsellesi ja muille. Kerro myös mielellään kuinka olet käyttänyt tai käytät lahjojasi.
2. )Mene Miia-smycken shop sivuille ja valitse mieluisin koru.
Kuvaile ja kerro miksi tämä on Sinun lempi korusi.

Kaikkien vastaanneiden kesken arvotaan kolme Miia-smycken lahjakorttia.
Lahjakortilla voit ostaa lempikoruusi Miia-smycken shopista.


Jätä vastauksesi kommenttina tähän blogitekstiin.
Voittajat arvotaan sattumavaraisesti kaikkien vakaavasti vastaanneiden kesken. Arvonta tapahtuu ensi perjantaina 7.4 2011 kl 18:00.Sinulla on siis pari päivää aikaa miettiä vastauksiasi!Onnea ja Suurta Iloa Lahjojen löytämiseen!

Miia

30 kommentarer:

  1. Exempel/Esimerkki:

    1.
    Jag tycker om att ordna bjudningar för vänner och bekanta. Det njuter jag av och jag tror att mina vänner uppskattar att få bli omhändatagna en liten stund.

    2. Mitt favorit smycke är Maria-Madonna smycket. Jag tycker om smycket eftersom man kan använda det både som armband och halsband.

    SvaraRadera
  2. Usch vad det är svårt. Hmm…

    Jag har fått den gåvan att jag tycker om att "ta hand om" andra. Det resulterar ofta i att jag fixar och triksar och försöker hjälpa mina vänner om min familj då det behövs, och ibland också då det inte skulle behövas.

    Mitt favoritsmycke i butiken just nu är Dröm-ring.(http://miia-smycken.shop.textalk.se/ring-sormus/drom-ring-haave-sormus.html)
    Jag tycker om att det bara är vita pärlor. Den känns som en snygg vår och sommar ring.

    /Lina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken fin tävling!
    1. Min talang är att se det vackra i vardagen och njuta av alla små under. Jag inspirerar många människor varje dag.
    2. Så många fina smycken att välja bland! Tycker om Vänskap, den långa. Älskar färgen och det stora hjärtat.
    Önskar dig en fin början på veckan!
    Med Sol, malenami

    SvaraRadera
  4. Tack Lina och Malena! Vilka härliga svar! Fantasktiskt att Ni båda två får vara med och inspirera och uppmuntra andra människor! Tack för Era svar och fortsätt att sprida Era härliga gåvor vidare!
    Miia

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Härlig tävling! Och så mycket vackert du skapar...

    Min bästa egenskap är min förmåga att kunna acceptera och leva med min kroniska sjukdom alkoholism. Att varje dag fatta rätt beslut, göra rätt saker, lyfta andra som kämpar och att se framåt. Och att aldrig nånsin ge upp!

    Jag tycker mest om det långa halsbandet "Ljuv-Ros" för dess äkta, gedigna uttryck. Nåt att greppa när det känns svårt, liksom...

    Med varma hälsningar,
    Ann i Stockholm

    SvaraRadera
  6. Tack Ann! Tack för ditt öppna och ärliga svar! Vilket mod Du har!
    Till frihet är vi kallade!
    Allt Gott Ann till Dig!
    Kram Miia

    SvaraRadera
  7. Hei:) Ihana blogi sinulla!
    1) Sosiaalisuus, iloisuus ja avoimuus. Niista saan paljon palautetta. Tuotan kuulemma iloa muille ja sehan on kiva kuulla.
    2) En osaa valita.. ainakin 3 tasavertaista korua løysin. Ja paljon muita. Kirsikkakaulakoru tai ÄPPELBLOM... kummatkin tosi kauniita. Ja nuo klassikkokorvikset voisin kanssa ottaa;)
    Hilsen fra nord-Norge:)

    SvaraRadera
  8. Kiitos ihanan iloisesta ja pirteästä vastauksesta! Ilon jakaaaminen on todella suuri lahja!
    Erityisen kivaa saada lukioita myös Norjasta!!!
    Ihanaa kevättä Sinulle!
    Terveisin Miia

    SvaraRadera
  9. Hei, mä olen sellainen satunnainen lukija. Tykkään kauheasti sun koruista ja tavasta, millä sä oot kuvannut niitä tuonne shoppiiin :) Ulkokuvat on ihania!
    Mun lahja on kuuntelemisen taito ja empaattisuus. Mä pysähdyn oikeasti kuuntelemaan ystävien iloja ja huolia. Toinen "ei niin syvällinen" lahja on leipominen. Tykkään siitä kauheasti ja aina kun saamme vieraita, nautin siitä, että saan laittaa kodin kuntoon ja pöydän koreaksi :)

    Mitt favorit.. hmm.. Mä tykkään sun koruista tosi paljon niin valinta on vaikea :) Muistoja-rannekoru on upea, ihanan värinen ja mun tyylinen :)

    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  10. Miia, vilket härligt initiativ!

    1. Jag har fått min yoga. Det ser jag som den största gåvan. Förmågan att förmedla något som gör att andra människor börjar må bättre och får mer ro i sig själva.

    2. Jag fastnade direkt för Frida-halsbandet, det fanns mycket av mej i det.

    Nina, hon med yogan i byn :)

    SvaraRadera
  11. Kiitos Jane!
    Kuuntelemisen lahja on todella tärkeä lahja, varmasti parhaampia lahjoja mitä ystävilleen voi antaa! "Leipomisen lahja" on myös ihana lahja sillä pystyy ilahtamaan monia! :)
    Joskus kädenkoskettava ja maistettava lahja on sydämmelle helpompi ottaa vastaan kun sana tai kosketus. Kodin avaaminen ystäville on kultaa!
    Ihanaa kevättä Sinulle Jane!

    SvaraRadera
  12. Det är roligt att se din gåva och smyckesglädje komma fram! Vilken bra utmaning där man dessutom kan vinna ett presentkort!

    1. Skapandets gåva har jag blivit tilldelad. I vår butik och på hemmaplan använder jag mig av den på många olika sätt, både genom att skapa miljöer, bilder och produkter. Jag tror och hoppas att det jag gör inspirerar andra att själva hitta sina gåvor och utveckla och använda sig av dem.

    2. Svårt att välja för det finns så många vackra smycken att välja på :-) men det smycke jag fastnade först för är armbandet Sommar Ros, det har så fräscha och pigga färger som man blir glad av!

    SvaraRadera
  13. Hei Miia,
    Löysin blogisi jokin aika sitten mutta kadotin sen sitten kun en muitanut tallentaa osoitettasi. Onneksi löysin takaisin.
    Lahja- itselle tärkein on se, että olen luottamuksen arvoinen, ystävät taas antavat palautetta ystävällisyydesta, pirteydestä, iloisuudesta.
    Korusi ovat kauniita, kaikki. Itselleni yllätykseksi valitsin Miriam, pitkän kaulanauhan. siinä on sitä jotain.
    Ihanaista viikkoa ja terveisiä Libanonista!

    SvaraRadera
  14. Tack " Du med Yoga" :) !
    Att Få ge vidare av stillhet och ro är en fantastisk gåva! Och det är en verkig konst att lära sig att ta emot stillhet. Allt Gott till dig!

    "Lundagård" Aja; du sprider verkligen kreativitet och lust till skapande! Du är så osjälvisk i ditt delande, det har jag fått erfara! Tack för att Du delar med dig av ditt kreativa! Kreativitet i alla former lockar oss människor att söka oss till vår personlighet, vem vi är och vem vi är skapade att vara!

    "Pikkujutut" Ihanaa että löysit sivuilleni!
    Olla luottamuksenarvoinen on kallisarvoinen lahja! Onnekkaita ovat ystäväsi ja perheesi!
    Kaikkea hyvää Sinulle!

    SvaraRadera
  15. Jag är bra på att baka och skulle gärna göra det ofta. Tyvärr har min allför stora kroppshydda satt stop för denna sysselsättning! Kämpar nu med att få bort alla dessa öferflödiga kilon som har fastnat på mig.

    Jag gillar ljuv ros halsbandet. Det lång som man även kan ha kort.

    Jenny P

    SvaraRadera
  16. Ja du, det här var en annorlunda utmaning. . .

    1 Mina gåva, skulle jag vilja påstå är att lyssna, och jag lånar gärna ut den där axeln att gråta ut mot, och att bara sitta och prata och känna det där fortroendet i djupa samtal.

    2. Min favorit är Syren långt halsband

    SvaraRadera
  17. 1.Jeg liker å oppmuntre andre og formidle håp.
    2.HOPP necklace and bracelet var fint synes jeg, passer helt sikkert til alle klær i garderoben:-)

    SvaraRadera
  18. Hej Jenny P! Härligt med praktiska gåvor! Bakning är ett fantastiskt sätt att sprida glädje! Och vår kropp är också en fantastisk gåva.Härlig vår till Dig Jenny!Du är värdefull och Älskvärd för den Du är!

    Hej Annika!
    Djupa samtal där man känner förtroende för den man samtalar med är guld värd!En sådan vän som man kan gråta ut hos och känna förtroende för är en rikedom. Vilken gåva! Glädje Annika till dig!

    Hej Helene!
    Till att ge Er en framtid och ett Hopp!
    Härligt Helene! Hopp är det som vi får tala ut och ge vidare till varandra! Härlig vår till dig! Hoppets tid!

    Miia

    SvaraRadera
  19. Hej miia..

    1. Jag måste nog säga att jag har gåvan att tänka så mycket på andra att jag ibland glömmer bort mig själv. Detta har gett resultatet att jag jobbar inom äldreomsorgen. Lönen är inte den bästa. Men att ge dem gamla det där lilla extra gör att jag brinner för mitt jobb. Det där lilla leendet när man har gjort deras grej betyder så mycket. Kan vara en sånn enkel sak som att smörja in deras händer. En klapp på axeln eller en rolig historia om min katt. Eller baka en kaka så det luktar nybakat och hemma på avdelningen. Färska blommor på bordet så dem får känna dofter.

    2. Min favorit är ditt armband snöros. Tänker på min morfar som tyvärr inte finns i livet när jag ser den. Han älskade rosor och hade jätte fina i sin trädgård.
    Ha en fortsatt trevlig vecka. Mvh anna

    SvaraRadera
  20. Hej Anna! :)
    Vad roligt att Du deltar i utmaningen. Att tänka på andra är att ge bort gåvor till andra. Och precis som Du beskrev behöver det inte vara stora yviga gester utan små vardagliga bevis på omtanke som är den betydelsefullaste gåvan. Den empatiska och vårdande gåvan är en värdefull gåva. Ta hand om dig Anna!
    Soliga vårhälsningar
    Miia

    SvaraRadera
  21. Hej Miia!
    1. Jag har nog fått den gåvan att jag är praktiskt med mina händer, men i form av handarbete och stickning. Jag är så tacksam över att jag kan föra min mammas och min mormors färdigheter vidare. Jag har använt mina kunskaper till att göra kläder och stickade plagg till mina släktingar och till mig själv har det också blir ett antal balklänningar genom åren. Det roligaste är att det blir unikt och ingen kommer att ha något liknande.

    2. Min favorit bland dina smycken är SÖT armbandet eftersom att det skulle passa så bra tillsammans med ett halsband som jag köpt av dig tidigare. Vore roligt att kunna kombinera det med något lika unikt som halsbandet.

    Trevlig fortsättning!
    Therese

    SvaraRadera
  22. Hej Therese!
    Vilken värdefull gåva Du har! Vilken gåva att känna att man för vidare och kan ta emot en gåva som generationer innan också har. Glädje till Dig Therese i ditt skapande!

    Vårhälsningar
    Miia

    SvaraRadera
  23. Fint initiativ!

    1. Min gåva är att skriva. För det mesta har den en ren praktisk funktion, jag försörjer mig på det. Men ibland, då jag lyckats formulera något som någon annan blir glad av, betyder det mer. Genom mitt jobb får jag också ibland förmånen att formulera andra människors liv i personporträtt. Det känns stort varje gång.

    2. En av mina favoriter är Apple Green Heart. Kändes fräscht och lätt.

    SvaraRadera
  24. Hej Karin!
    Att kunna skriva och formulera tankar och återge händelser är en underbar gåva. Kan tänka mig att det känns mäktigt att få återge personporträtt, som att måla ett porträtt av människan men med ord. Karin du sprider sådan vardags glädje med din blogg och de texter Du där återgett från ditt "levebröds"arbete är så underbart härliga.
    Allt Gott Karin!

    Miia

    SvaraRadera
  25. Fin utmaning!

    1. Jag är kreativ och får en massa idéer, via min blogg sprider jag inspirationen och jag hoppas också att jag i verkliga livet inspirerar. Jag är också väldigt positiv och tror att jag kan "smitta" av mig när jag träffar människor.

    2. Jag fastnade för solros armandet, pärlorna har en så härlig gul färg. Mirjam fastnade jag också för. Dämpat vackert.

    SvaraRadera
  26. Hej Hanna! Vilken otroligt härlig gåva att vara positivitets och inspirations spridare! :)
    Glädje till Dig!

    Miia

    SvaraRadera
  27. Hej!

    1. Jag har gåvan att se och känna av vad mina vänner behöver. Om det är en kram, ett uppmuntrande ord, ett öra som lyssnar eller praktisk hjälp av något slag.

    2. Jag tycker om "vår glädje" halsbandet, underbart vårfint!

    SvaraRadera
  28. Hej Tove!
    Att se och vara känslig för andras behov är ett fantastiskt redskap och en gåva.Och vilka gåvor Du kan ge vidare till Dina medmänniskor för att Du fått gåvan! Allt Gott till dig Tove! Värdefull är Du!

    Miia

    SvaraRadera
  29. Hej.
    1. Ja tycker om att prack å laga allt möjlit. Ja ir ganska mångsidi å kan pysel ov både trä, tyg, garn osv. He ir rolit att ha sjölv elä ge bort toki som man har laga sjölv, å ja hoppas att ti som får na ov prackrije min känder att de får na speciellt.
    2. ja tycker om "vår glädje", fräsch färgona!

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Visst är det något alldeles fantastiskt roligt att få ge bort något som man själv tillverkat! Både mottagare och givare känner att man "får något". Inspiration och glädje till Dig med allt "prackas" !!
    Miia

    SvaraRadera