tisdag 12 april 2011

Förväntan och förberedelser!

Just Nu ser min arbetsplats ut såhär!




Just Nu håller jag på att förbereda inför Valborgshelgens kvinnoweekend där jag skall delta med Miia-smycken. Mitt arbetsbord svämmar över av pärl askar, smyckesmaterial, färdiga smycken, lådor för beställningar till Miia-smycken shoppen och tecknematerial. Inspirationen flödade i går och resultatet blev tre halsband, tre armband och 6 par örhängen. Samtidigt tillverkar jag för miia-smycken och Hops-shop och sommarens försäljning i Öja. Den långa stiljen är förbi och jag känner mig fylld av ispiration och glädje igen!
 
Pärllådorna är fyllda med sötvattenspärlor och krackelerade glaspärlor.
 Med 120 damer på en weekend borta från familj och vardag kan det bli många intressanta samtal. I år blir det min fjärde kvinnoweekend, men det första där jag själv skall medverka. Jag väntar med stor spänning.
Undrar hur mycket jag skall tillverka? Undrar vem jag kommer att möta?

Nya färger och material
Under våren har jag hittat nya färger. Aqua, äppelgrönt, syren lila, lavendel och pink.
 Färgstarkare men fortfarande "miia-likt". Med stor spänning följer jag med hur min shop kommit igång.
Jag fortsättar att sälja i Hops-shop   och också där följer jag med spänning hur våren och sommarens försäljning kommer att bli. Med spänning väntar jag hur mina smycken skall tas emot. Kommer de nya smyckena att gå åt, eller är det dom mera dämpade och sofistikerade smyckena som kommer att ha åtgång?

Mina smycken namnges alltid. Sen kanske jag i försäljnings villervallan glömmer namnet. Men jag tror att namnet spelar en stor roll. Visst känns det trevligare att få ett smycke som heter "vänskap" istället för "långthalsband av glaspärlor och sötvattenspärlor".

.

Nya örhängen och halsband

  Kvinnoweekenden är en stor händelse för mig. Där får jag träffa kvinnor, samtala och se kvinnornas reaktioner och höra deras tankar. Inte bara om mina smycken utan om livet

Där möter jag kvinnor med  olika bakgrund olika  åldrar och med olika yrken. Det gemensamma är att vi är kvinnor.
Kvinnoweekenden heter " Naisten kesken keskeneräisinä" (Går inte att översätta direkt men ungefär:  "ofärdig" kvinna till kvinna) Vi samlas tillsammans så "ofullkomliga" som vi är, till att dela en gemenskap och få bli mera hela och upprättade. Helgen är en kristen kvinnohelg.
Miia-smycken fick sin början på just en sådan helg för två år sedan. Nu får jag vara med och dela med mig av det jag fått som gåva!






Beställningar och bläck.

De första beställningarna från min egen shop har redan sänts iväg.
Två av vinnarna i  Utmaning kommer antagligen att få sina smycken i morgon. Den tredje väljer ännu.

Som skolelev i den lilla byskolan, lärde jag mig skriva med flytande bläck. Nu nästan 30 år senare(!!!) glädjer jag mig över hur bekvämt min hand anpassar sig till rytmen och skrivsättet.
Det är verkligt "slow-writing".

Så nu pryds varje beställning  av en hälsning skriven med flytande bläck!

Känner mig lycklig över de möljigheter som ges. Tänk så många människor jag får möta! Kvinnor jag inte annars skulle möta. Nya vänner och bekanta! Och Ni som läser min blogg! Vad jag är glad att "möta" Er!






2 kommentarer:

  1. Helt enig i at kvinnefelleskap er positivt:-) Vi er en gjeng som skal av sted på en weekend i mai, i regi av JesusKvinner i Norge. Det arrangeres årlig, og ett år var vi 7000 deltagere;-)

    SvaraRadera
  2. Oj vad mäktigt med en så stor kvinnokomferans! där skulle jag gärna vara med! Det är en så mäktig känsla i systraskapet! Hoppas Ni får en fin weekend!

    SvaraRadera