lördag 22 oktober 2011

Nya steg- spännande och skrämmande


Att ta nya steg känns spännande och skrämmande. Och ibland behövs små puffar av andra!

I går gjorde jag ett besök till ett företag för att visa mina smycken. En väninna som bor i närheten av företaget har vid några tillfällen tipsat och puffat på. Men att våga nya steg och pröva på nytt kan vara skrämmande fast det är något man vill och drömmer om.

Jag tror det gäller också andra sorters nya steg.
Ett nytt jobb. En ny boningsort, ta kontakt med en människa man inte känner men vill lära känna.
Att våga sätta gränser. Våga säga nej- när man alltid tidigare sagt ja.
Våga stanna upp i livet, eller våga gå framåt.

Ibland behövs det tid för att våga och ibland behövs en vän som puffar på!

Ett litet urval av mina smycken kommer att finnas till försäljning i företagets presentbutik. Besöket gick bra och var på alla sätt positivt. Kan inte säga annat än att det känns spännande och rolig!

Ett litet steg framåt. Med spänning ser jag framemot fortsättningen!

Tack vännen min som puffade på och trodde på mig!
Det gav mig mod att våga!

4 kommentarer:

  1. Nydelige smykker du lager:)
    Så utrolig spennende å starte med å selge sine egne ting:):)

    God helg til deg:)

    Klem Lise

    SvaraRadera
  2. Tack Lise! Jo det känns mycket spännande men roligt att sälja sina egna produkter hos någon annan! Trevligt att Du hittat hit till Miia-smycken bloggen!

    miia

    SvaraRadera
  3. Så vakre smykker du lager! Herlig det i lysrosa perler. :) -Husfruas Memoarer-

    SvaraRadera
  4. Hej Hulda! Tack, vad roligt att Du tycker om mina smycken! Roligt med besök från Norge! Jätte skojigt att få bekanta sig med Era bloggar!Miia

    SvaraRadera