fredag 24 februari 2012

Bygga pussel med en bit.....



Jag  får stanna upp när jag inser mina egna fördomar och mina egna föreställningar om andras liv.  Mina gränsdagningar och mina värderingar färgar hur jag ser på andra och hur jag föreställer mig att andra gör sina val.

Sällan vet vi hur andras liv ser ut. Riktigt på riktigt!
Vi känner inte deras innersta tankar, deras problem, deras drömmar eller deras livsomständigheter.

Mina egna begränsningar och livsförhållanden känner jag. Men vilka begränsningar och förhållanden det finns i andras liv känner jag inte till.

Det som i mina ögon ser helt huvudlöst ut kan vara det enda rätta för någon annan.
Jag får hela tiden lära mig att inte ha så stora och starka åsikter om hur andra borde göra och tänka.
Varje törn jag själv får lär mig om hur jag ser på andra.

Du som läser min blogg får en liten inblick i mitt liv, men Ni ser bara valda delar och endast det jag väljer att dela med mig av. På samma sätt är det i vardagslivet. Vi känner bara till det som  andra vill dela med sig av.

Sällan har vi hela bilden klar för oss.
Vi ser en liten bit av ett stort pussel av bitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar