fredag 21 januari 2011

Du är tillräcklig! / Olet Riitävä!

Du är tillräcklig!
Varken mer eller mindre!
Tillräcklig-Räcker till!

För mig känns det ibland svårt att tro att jag räcker till. Jag vill så gärna prestera för att duga. Om jag inte blir bekräftad och sedd för det jag gjort känner jag mig misslyckad. Men sanningen är att vad jag än gör, säger eller tänker så räcker jag till.
Mitt värde ligger inte i mina prestationer, mitt värde Är.

Skönt veckoslut till er alla! Ni är tillräckliga!


Olet riittävä!
Ei enemmän tai vähemmän !
Riittävä- sinä riität!

Minusta on vaikeaa uskoa että riitän. Haluaisin suorittaa jotta tuntisin kelpaavani.
Jos minua ei nähdä tai tulen vahvistetuksi tunnen itseni epäonnistuneena.
Mutta totuus on että tekisinpä mitä tahansa, sanoisin tai ajattelisin; minä riitän.
Arvoni ei ole saavutuksissani, arvoni On.

Hyvää viikonloppua teille kaikille! Riitätte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar