måndag 10 januari 2011

Glädjepärlor!


För snart ett år sedan fick Jag som råd att skriva ner " gåvor/välsignelser" jag får.

Av någon anledning har jag inte gjort det.

Visst har jag sett positiva saker som hänt i mitt liv. Jag har känt mig tacksam och glad men jag har kännt det besvärande och pinsamt att skriva ner vad jag fått. ( förstår inte själv varför)

En kväll satte jag mig ner och skrev en lista över gåvor jag/vi fått.

Listan blev ganska lång. Ändå vet jag att där på min lista står bara de "största" händelserna, de små gåvorna glömmer man lätt bort, fast gåvan just då när man fick den hade en stor betydelse.

På min lista finns bl.a.:

- vännen som reparerade vår bil gratis!
- Telefonsamtal när jag kände mig ensam
- praktisk hjälp av min pappa
- Pärlandet- som gjort det möjligt för mig att stanna hemma med mina döttrar så länge
- Jobb
- Mamma som sköter om barnen så jag kan åka till stan
- Svärmors bröd och mat :)
- textmeddelande
- Vi har fått ekonomiska/praktiska och materiella gåvor.
Gåvorna kan vara små och viktiga bara för mig.
Ett vänligt ord när det behövs.
Ett matpaket från svärmor som underlättar för en mat-kokar-trött mamma.
Beställningar av Miia- smycken. Ett positivt ord om mitt bloggande/ smyckes-skapande. Födelsedagspresenten som gör det möjligt att gå till frissan.
Mannen som tar hand om barnen så att jag får en ledig kväll med mina väninnor.

På min lista finns också stora gåvor. Gåvor som är svåra att glömma bort. Gåvor som förundrar, förbryllar, glädjer och gör mig tacksam. Gåvor som påverkar hela vår familjs liv.

I dag tänker jag skriva in på listan nya gåvor- människor jag mött.
Vad skriver Du på din lista?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar