söndag 2 januari 2011

Glansbildsliv / kiiltokuva-elämää

Minua pelottaa tämä teeskentely.
Kaikki kauniit kuvat ja tekstit.Kaikki tämä menestymisentarve.
Muotivaatteet, kauniit ulkonäöt, kauniit kodit, iloiset lapset.
Ei huolia, kaikki on mahdollista. Life-style....

Entäs sinun elämä? Täsmääkö tämä sinuun elämään?

Ei minuun.

Minun elämässä on huolia. Auto on rikki, lainat pitäisi maksaa, sairastumisia, ystävänsuhteita jotka katkeaa, lasten huolet, työ, firma, avioliitto. Liian vähän aikaa, rakkautta, kärsivällisyyttä, rahaa... lista jatkuu.

Onko kaikki meidän ympärillä kiiltokuvaa-elämää? Life-style lehtikuvia.

Kun katson omaa elämää ja keskustelen ystävien kanssa tulen siihen lopputulokseen että minä ja moni muu kaipaa aitoutta. Kuiskaten, häpeen kerromme toisillemme epäonnistumisistamme.
Sitten, kun uskallamme nostaa katsemme kohtaamme ymmäryyksen. Sinäkin!


Allt låtsande skrämmer mig.
Alla vackra bilder och texter. All strävan efter framgång.
Moderiktiga kläder, vackert utseende, vackra hem, leende barn.
Inga bekymmer, allt är möjligt. Life-style...

Hur är det med ditt liv? Ser ditt liv ut såhär?

Inte mitt.

I mitt liv finns det bekymmer. Bilen är sönder, lånen skall betalas, sjukdomar, vänskapsband som brister, barnens bekymmer, arbete, firma, äktenskap. För lite tid, kärlek, tålamod och pengar...listan fortsätter.

Är allt runtomkring oss ett glansbildsliv? Life-style magasinbilder

När jag ser mitt eget liv och pratar med mina vänner kommer jag till att vi är många som längtar efter äkthet. Viskande, nästan med skam berättar vi för varandra om våra tillkortakommanden. Sen, när vi vågar lyfta blicken möts vi av förståelse. Också Du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar