torsdag 30 december 2010

Förhoppningar inför ett nytt år

Ett nytt år väntar.

Vad har Du för förhoppningar?

Jag hoppas att vår familj skall få vara friska. Jag hoppas att vi skall få ett bra år tillsammans, att både jag och min man får fortsätta jobba och att våra barn skall trivas i skola och dagvård.

Vad mer behöves?

Visst kan jag göra listan lång på upplevelser, framgång, saker som skulle vara roliga att få, men egentligen, behövs det inte så mycket annat än att vår familjen mår bra.

Jag har under många år haft förmånen att stanna hemma med mina barn. Det har varit ett medvetet val vi gjort i vår familj. Ett priviliegium, jag vet att det inte för alla är möjligt att göra detta val. Många sörjer att de inte kunnat stanna hemma.
Ekonomiskt har det varit tufft. Vi har fått räkna och tänka, prioritera bort.
Men det är inget jag ångrar.
Nu har jag jobbat ett år igen utanför hemmet, det har varit en ny fas i livet. En sorgprosess att ett skede i livet tog slut, en glädje över det nya.

Jag är glad att jag kunnat ge mina barn tid och trygghet. Jag är glad att jag fått tid att njuta av mina barn, se dem växa och utvecklas och själv haft tid att utvecklas som människa. Hitta mig själv, bearbeta viktiga frågor i mitt liv, hitta det kreativa både i miia-smycken men också i skrivandet. Jag har fått tid att tänka, fantisera, lära mig leva.

Inför det nya året hoppas jag att jag kan balansera familjen, jobbet och miia-smycken.

Och drömmer det gör jag, och jag vet att vissa drömmar kommer att förverkligas, andra får bara förgylla min tankevärld.

Jag hoppas Ni har kvar förmågan att drömma och hoppas. Hoppas Ni har möjlighet att göra Era livs val enligt Ert hjärta.

Ibland är det tid för nya val, ibland tid att acceptera livet, ibland tid att drömma utanför vardags-livsgränserna.

Jag är tacksam till Drömgivaren som ger mig drömmar.

Till att ge Er en framtid och ett Hopp.....

GOTT NYTT ÅR VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar