måndag 20 december 2010

Skönhet



Skönhet är en subjektiv upplevelse. Det jag tycker är vackert, är kanske inte alls speciellt märkvärdigt i dina ögon.

Jag upplever skönhet med mina ögon, andra upplever skönhet med sina öron eller med ett annat sinne. Jag har fått lära mig att alla inte blir berörda av det som berör mig.
Och det som inte berör mig kan framkalla starka och viktiga känslor hos någon annan.

Mitt sinne behöver synintryck och ord. Gärna i kombination. Därför bloggar jag, med bilder av mina smycken men med ord från mitt hjärta.

Upplevelser av skönhet behöver vi alla. Annars blir vårt liv torftigt-grått.

Hoppas att Du fått fylla ditt sinne med skönhet. Fylla på de förråd som stått tomma.
Det goda med skönhet är att det inte är endast få förunnat utan tillgängligt för oss alla.
Vi har alla rätt till skönhetsupplevelse.

Lyssna, titta, smaka,dofta, känn- skönhet kan upplevas av alla-skönhet är en gåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar