söndag 30 januari 2011

Mod att använda sina gåvor!

Jag önskar utmana dig att tänka utanför alla "lagom" ramar.
Vilka drömmar bär du i ditt hjärta? Vilka gåvor (talanger) har du?
Använder du dina gåvor?

För några år sedan gick jag med en längtan att få använda mina kreativa gåvor.
Jag trodde att jag kunde teckna, det kan jag förståss ännu... Men jag hade fastnat i tanken att det var det jag kunde och såg inte alla de andra gåvor Gud gett mig.

Jag längtade efter att få beröra människor med det jag skapade och väntade och bad om möjligheten att få använda mina gåvor. Han som skapat mig visst mycket bättre än jag vilka gåvor han gett, vilka talanger och förmågor som jag fått att använda.

Det är snart två år sedan jag insåg att jag begränsat de gåvor som Gud gett mig, genom att stirra mig blind på en enda sak, i stället för att öppna upp för de möjligheter Gud har gett.

Att jag skulle börja tillverka smycken, fotografera och skriva bloggtexter fanns inte i mina planer. Att våga öppna för Guds möjligheter i mitt liv har gjort att jag fått se att hans planer för mig och de gåvor jag fått är mycket fler och större än de planer jag med mitt "lagom-tänkande" och människorädsla och passa in tänkande, vågat tänka ut.


Nu har jag anmält mig till fem smyckes tillverkningskurser i vår. För nu vill jag se vart mina gåvor kan sträcka sig om jag får lära mig mera. För jag tror det är så vi skall använda våra gåvor, vi skall multiplisera dem- inte begränsa dem, eller låta "lagom" styra!

Vi får ge Guds gåvor utrymme och möjlighet i våra liv.

På bilden ser du de tovade vantarna med änglavingar jag fick av min väninna och ett halsband jag tillverkat till henne. :)

1 kommentar:

  1. Så är det, vi skall inte begränsa utan bejaka!
    Fem kurser, inte illa :-) finemang!

    SvaraRadera