måndag 3 december 2012

Vems tankar?


Just idag har jag tunn hud, inget pansar alls.
Vad är det som gör att vissa tankar, åsikter eller drömmar är okey men andra inte.
I någon annans ögon eller öron....

Vi  har rätt att tänka, rätt att känna, rätt att vilja, rätt att önska.
Rätt att veta vad som är rätt för oss.

Och de dagar vi glömmer bort vad som är rätt och riktigt får vi luta oss tillbaka och komma ihåg Guds tankar för oss.

"Jag vet väl vilka tankar jag har för Er fridens tankar inte ofärdens till att ge Er en framtid och ett Hopp....."
Jer 29:11
                           
Så den här dagen som inte alls ville som jag ville, den här dagen när min hud var så tunn och orden så vassa, den här dagen när blickarna borrade sig så djupt och suckarna var så högjudda får jag luta mig mot orden som säger att mina känslor inte spelar så stor roll, för Hans tankar är frid, framtid och Hopp

Han hör suckar, han känner hur tunn huden är och han vet hur blickar bränner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar