onsdag 19 december 2012

Hur lever livet?

Vänskap- glasspets halsband Miia-smycken

Länge sedan det blivit ett smyckes inslag här på bloggen. Länge sedan jag över huvudtaget hunnit blogga!Tyvärr har inte tid eller krafter räckt till för att tillverka och fota smycken i höst, Miia-smycken har tillbringat en tid i dvala. Hösten har gått  i jobbets tecken, men också lite bildkonststudier har jag hunnit med. Fredagar har varit vigda för bildkonst. När huvudet är fullt av livshistorier och berättelser är det skönt att koppla av med konsthistoria och måleri. Ett skönt andningshål inför helgen.
Många håller antagligen med mig om att man behöver en motvikt till jobbet om man har ett människonära yrke. För mig är kreativiteten och skapandet viktigt, men också att ha tid att skriva och läsa ger krafter. Familjen behöver sitt och jag behöver tid med familjen.
Och det som jag saknar allra mest i det intensiva jobbrelaterade är tid för vänner, nära och kära.
När huvudet blir för fullt av jobb relaterade livsberättelser har jag omedvetet också minskat på telefonsamtal och besök till mina vänner. Och det känns som en stor förlust! För vänner ger kraft och perspektiv på livet.

Miia-smycken har fått leva ett liv i lådor denna höst. Pärlor och färdiga smycken har varit ner packade.
Till Er som undrar vart Miia-smycken.shoppen tagit vägen kan jag berätta att Miia-smycken fortsättningsvist finns till försäljning på www.hops-shop.fi men inte längre i en egen shop. Allt har sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar