söndag 2 juni 2013

NÅD

Läste igenom gamla anteckningar jag gjort.
 Ett ord som nästan hade fallit i glömska började tala till mig: NÅD.
I vår tid och vår vardag pratar vi sällan om nåd. Vi ber inte om nåd, vi ger ingen nåd.
Vi vet knappt vad nåd är.

Nåd-nåd-nåd....
Att bli benådad är att få sin frihet åter. Att visa nåd är att ge fri. Från vad behöver du bli benådad?
Jag själv kämpar mycket med att våga lita på att jag duger och räcker till. Jag behöver inte vara bäst, jag behöver inte hela tiden "slåss" för min rätt att finnas till och verka. 

För en vecka sedan hade jag ett möte som jag förberett mig för och oroat mig för i en lång tid. Jag var beredd på strid. När mötet sedan började möttes jag av NÅD. Ingen som ifrågasatte mig, ingen som ville mig illa. 

Var Nådig mot dig själv. Ge dig själv Nåd. Du behöver inte strida. 
Nåd vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar