lördag 20 augusti 2011

Bomull kring hjärtat!

Älskvärd-armbandet hittas på www.hops-shop.fi

Min mommo bruka säga när hon bjöd visp-gröt (klappagröite)- He e som bomulle kring hjärta!

Förra veckan började jag jobba igen efter semestern. Lite motigt kändes det efter den sköna ledigheten.
Speciellt motigt kändes alla telefonsamtal jag måste göra.
Redan på förhand stålsatte jag mig.

Men allt förändrades när jag i mitt första telefonsamtal fick möta en varm, trevlig och vänlig röst.
- Som bomull kring hjärtat!! Tanken slog ner som en blixt! Precis som bomull kring hjärtat!

Tänk hur ett vänligt bemötande kan förändra allt!
All min oro och motighet bara försvann!

Tack snälla Du som spred lite bomull kring mitt hjärtat!
Det har jag glatt mig åt en hel vecka!
Och vet Ni , det var ett yttepytte litet, inte så viktigt i sig samtal, bland alla dom stora, svåra samtalen men det var det viktigast! Det gav glädje till hela veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar