tisdag 9 augusti 2011

Den mest värdefulla och Älskvärda är Du!


En kamp som jag tror vi är många som delar, är kampen att våga leva som De vi är Ämnade att vara.
På ett sunt sätt Älska sig själv och ha omsorg om sitt verkliga jag.

Jag tror att vi är ÄMNADE vara oss själv. Vi behöver inte prestera - förverkliga oss.
 Det vi är skapade till att vara, det finns redan och är vårt rätta jag. Och där mår vi bra.
Och vi SKA Älska oss själv, respektera våra behov och vårt innersta.

Men att se, våga se eller kunna se vem vi är, Det är det svåra.

Min kamp att vara Mig pågår hela tiden.
Vem är jag, vilka är mina uppgifter? Hur ska jag prioritera? Vad är mitt förhållande till mig själv, mina känslor, tankar, min kropp.Vad är mitt förhållande till andra och annat, min man, mina barn, föräldrar, vänner, arbetet, fritid, tro.

Jag har fått skala bort felaktiga tankar om mig själv lager efter lager.
Min bild av vem jag är har formats av hur jag tror att andra vill att jag ska vara,värderingar i min omgivning, uttalanden som jag fått höra om mig själv eller hur jag ska vara.

Många lögner och felaktigheter sitter hårt fast. Lögner som påverkar och drar ner.
En lång tid gick jag omkring och tänkte: Jag är en så trött mamma.... Det blev ett mantra som snurrade på och påverkade mig. tills jag förstod att det var en lögn som inte alls stämde och att de tankarna bara drog ner mig. Sanningen var att i något skede, flera år tidigare hade livet gått hårt åt mig och DÅ var jag trött. Det hade ingenting med moderskapet att göra. Det bara blev en livslögn som drog ner allting i mitt liv.

Hoppas Du får känna glädje över den Du är och Den Du är ÄMNAD att vara!
För Du är Älskvärd, Värdefull och Värd all respekt! Också för dig själv!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar