söndag 18 mars 2012

Visst är jag fin! Visst är jag bra!


När mitt yngsta barn  ställer sig framför mig och sträcker på sig och säger: Visst är jag fin mamma!
svarar jag med glatt hjärta: Visst är du fin! Super, super fin!
-Titta mamma vad jag kan! Visst är jag bra! Utbrister hon spontant.
Och tillsammans med mitt barn känner jag en otrolig glädje över det hon kan!

Härliga lilla du som med hela ditt väsen talar om att du känner dig fin och älskvärd och älskad!

Jag har tänkt på  hur rädslor och skam hindrar oss i våra liv.
 Jag själv har mina brottningsmatscher med att våga, att inte skämmas eller känna rädsla i onödan.

Rädslor hindrar oss. Skam är en  effektiv bromskloss i livet.
Om vi går omkring och skäms och är rädda är vi inte fria.

1 kommentar:

  1. Vad söt du är,sa jag till en femåring och fick det självklara svaret: -Jo,jag vet.

    SvaraRadera