onsdag 27 mars 2013

Svårt att fatta- svårt att förstå


Påsk
Jag har svårt att ta till mig- svårt att fatta- Påsk.
Jag har hört och läst ända sedan barn om påsken
Att Jesus dog och uppstod. Att han tog våra synder på sig.
Jag förstår inte. Jag kan inte riktigt känslomässigt förankra det.
Men jag tror inte det är det som är poängen- att jag fattar eller förstår
det räcker att jag vill ha del i Påsken.
Jag tänker på Petrus som förnekade, Tomas som tvivlade och dom andra som övergav
inte förstod de ,inte kunde de heller fatta vad som hände på Påsken
Jag skulle antagligen varit en av dom som la benen på ryggen och sprang
Men ändå gäller också Påsken mig.
Också min feghet, mina svagheter och mina felsteg tog Han i mitt ställe och jag får tro att också uppståndelsen och upprättelsen och förlåtelsen gäller mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar