fredag 8 mars 2013

Vad är en människa att Du ser henne?


Vad är en människa att Du ser henne?
Vem är jag att vara en ädelsten i Din hand?
Ändå säger Du att alla mina dagar  redan är kända av Dig. Du har räknat mina hårstrån.
Mitt hjärta, mina njurar, mina tankar och mina vägar är sedda av Dig.






Du säger att Du kände mig redan när jag blev till, redan innan det.
Vem är jag att vara Älskad av Dig?
Du säger att jag är Din dotter.
En arvtagare till Dig.

När jag ser på mina händer
Känner mina tankar
tvivlar jag många gånger.









Men Du säger att ingenting jag kan göra
eller säga eller tänka
förändrar Dina tankar om mig.

Tack för att jag är skapad
älskvärd och värdefull


I dag är det kvinnodag.
Du har rätt att känna glädje över att vara kvinna. För Du är skapad av den Högste till att vara en älskvärd och värdefull människa.
Det gäller varje människa. Varje Kvinna, varje syster.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar