fredag 22 mars 2013

Vad är lycka?


                                                                         Lycka är
                                                             att vakna pigg och utvilad
                                                      känna små armar lindas kring din hals
                                                          känna vårluften smeka dina näsa

                                                                             Lycka är
                                      att möta din kärastes blick och veta att han finns vid din sida

                                                                             Lycka är
                                                             att ha en hel dag framför sig
                                            att veta: snart får jag träffa min vän på en kopp kaffe

                                                                             Lycka är
                                        att veta att på vinden finns mina penslar och tuber med färg
                                         lycka är ett tomt ark, ett oskrivet blad, en skiss i min hjärna

                                                                            Lycka är
                                                            att höra- Mamma, jag älskar dig!
                                                                      Lycka är att leva

                                                                                                     
                                                                 Vad är lycka för dig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar