tisdag 17 maj 2011

Kungatankar...

För några år sedan var jag på  kvinnoweekend där talaren började med att hälsa alla prinsessor och kungadöttrar välkomna. Jag tyckte det var löjligt, men någonstans innuti mig klack det till.

Tänk att bli betraktad som en kungadotter!

Sällan är våra tankar speciellt höga om oss själva. Men vi får öva på att se med nådefulla ögon på oss själva.

Just nu läser jag en intressant bok av en man som saknar både armar och ben. Temat han skriver över är Hopp och tro och att sträva efter sina drömmar.

Hans syn på sig själv är fascinerande.
Istället för att se sig som ofullkomlig ser han sig som fullständigt älskvärd!

Så vill jag också se på mig själv! FULLSTÄNDIGT ÄLSKVÄRD!
Det är en kungatanke!

Så oavsett om din dag varit tung och svår. Du misslyckats eller kommit till korta, kom ihåg Du är FULLSTÄNDIGT ÄLSKVÄRD! alltså VÄRD ATT VARA ÄLSKAD! oavsett vad du känner eller gjort! För ditt värde finns inte i din ofullkomlighet.

Så säger Kungen! :)



Boken heter:Liv utan gränser  och är skriven av Nick Vujicic

1 kommentar: