lördag 28 maj 2011

Förändring!






Man förändras ständigt.
Själv kan man vara ganska blind för hur man förändrats.
Under de senaste fyra åren har jag fått vara med om en otrolig förändring.
Allt fick sin början när livet ställdes på sin kant.
Allt jag trott på, allt jag litat på gav vika.

Allt jag byggt mitt liv på sviktade.
Jag miste tro, tilltro, trygghet.

Att tvivla och mista trygghet känns skrämmande.
Plötsligt är man tvungen att söka nya fästen.

Människor, Livet, Gud, allt miste den betydelse de tidigare haft.

Jag har vuxit upp i trygghet. Med kärleksfulla människor.
Jag var full av tillit till livet, till min egen förmåga.
Men ovillig till förändring.

Rädsla styrde mycket i mitt liv. Rädsla att misslyckas, rädsla för ondska, rädsla för förändring.
Men Han som skapat  har andra planer för våra liv, än ett liv i rädsla.

När allt rasade måste min rädsla för förändring kapitulera.
Från att hela mitt liv bett att inte behöva förändras, blev min bön; förändra mig till den kvinna jag var ämnad att vara.

Sakta sakta har jag fått se pusselbitar falla på plats.
En lite mera hel Miia.

Jag hoppas att Du som läser bloggen skall få se pusselbitar falla på plats i ditt Liv.
att förändras kan vara smärtsamt och Du behöver kanske gå igenom flera sorgeprocesser.
Förändringen kommer kanske inte genast, eller kan kännas som mycket liten. Men i bakspegeln kan Du se hur livet tagit en ny vändning.

Allt Gott till Er! Till framtid och  Hopp!

------------------------------------------------------------------
Liten kuriosa till Er som följer bloggen. Helt konkret om förändring. Vi utvecklas ju hela tiden. Här kommer några bilder av de första smycken jag skapade. Miia-smycken är också ett resultat av mitt livs förändring!

Ett av mina första hjärt halsband
Ett sett med halsband o armband på försilvrad tråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar