söndag 15 maj 2011

Vår glädje!

Nyheter till sommaren 2011
I dag har jag glatt mig över livet och över att kunna använda min kropp.
I flera månader har jag inte alls kunnat anstränga mig.
Minsta lilla fysiska ansträngning har gjort att mitt hjärta rusat.
Jag har fått acceptera en ny sorts livsstil. En verklig slow-living.

I dag har jag vänt jorden i trädgårdslandet, burit 6 st 50 l muldsäckar, släpat på en rejäl stock.
Allt gjorde jag med en lycka över att min kropp orkar och förmår.
Självklarheter tidigare men nu känns det otroligt! Tänk att jag orkar och kan!

Nu är jag nöjd över att få vila.
Vilken lycka att få bli frisk!

Innuti mig känns det som vår.
Tänk att få bryta vinterns långa vila till vårens glädje!

Dom nya bärbuskarna och rosbuskarna står i knopp och väntar på sommarens sol.
Jag känner också hur mitt indre sträcker på sig mot solen och livet!

På bilden ser Ni några av kreationerna jag tillverkat i dag.
De kommer att komma till försäljning under sommaren.
Härliga nya sommar kreationer blir det flera av så småningom!

Njut av våren och av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar