lördag 7 maj 2011

Fokusera

Håll mitt hjärta..... Sången sjunger i mitt hjärta.
Texten har jag glömt, men känslan finns kvar.

I dag har jag fotograferat ca 200 smyckesbilder. Allt annat runt mister sin betydelse och jag fokuserar på det jag ser genom linsen. Det som stunden innan såg rörigt och stökigt ut blir med hjälp av zoomen tydlig och klar. Bara det viktiga hålls skarpt och bakrund och omgivningen suddas ut.
Klick! Det vackra etsar sig fast på minneskortet och finns där kvar.

Jag önskar att jag likadant kunde fokusera och bara "se" med mitt hjärta på min omgivning. Att kunna se med kärlek på det som just nu är. Lätt flackar blicken bort och låter annat bli viktigt.
Jag vill zooma in på det väsentliga och låta allt det andra suddas ut. Just Nu och Här, där skall mitt fokus vara.

Gårdagen är förbi, morgondagen vet du inget om men i dag hjälper Herren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar