fredag 30 augusti 2013

Vår beskyddare


Guds hand den skyddar mig

PS 91:4
" Med sina fjädrar skall han betäcka dig, och under hans vingar skall du finna tillflykt. Hans trofasthet är sköld och skärm."

PS 91:11
" Ty han skall ge sina änglar befallning om dig, att de skall bevara dig på alla dina vägar."



Jag fick frågan om att göra smyckes-änglar. Jag har funderat om jag vill göra änglar. jag tror att vårt beskydd kommer från Herren som har skapat, himmel och jord. Jag tror på Gud. Jag tror att Jesus, gav sitt liv för att jag skulle få leva. Änglarna är Guds sändebud. Det är inte dem vi ska dyrka eller tillbe. Men vi får lita på att Herren som skapat oss, som velat oss också vill beskydda oss och därför ger sina änglar befallning att gå vid vår sida och beskydda oss.
De silver änglar som jag tillverkar är inte någon amulett. De är inte lyckobringare.  De är bara silver-änglar. Gud ger beskydd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar