fredag 26 november 2010

Tanke virr-varr!


Ibland blir det tanke virr-varr.
Jag har brottats med vilja, önskan, förhoppningar, vardagsverklighet och framtids drömmar.
För mig tog det tid att acceptera att "gamla" drömmar och önskningar inte kanske längre är värda att hålla fast vid.
Vissa tankar skall få bara ligga och gro och växa till sig. Somliga tankar tänks och försvinner, andra återkommer och behöver processas.
Att acceptera att det inte blir som man tänkt sig utan det kan bli något helt nytt är inte alltid lätt.
För det nya- det är okänt!
Just nu lägger jag ett nytt livs-pussel med nya okända pusselbitar. Jag har vägt mina önskningar, mitt hjärtats längtan. Vad är värd att behålla och vad är bra att avstå.
Må gott mina vänner. Håll kvar det som är bra. Skala bort det som skadar Er. Ibland får vi med sorg ge bort någon dröm, önskan, vilja. Men jag tror att om vi är aktsamma med vårt indre mår vi bättre, orkar mera och hittar en större glädje i livet. Ta vara på Er!
Kram Miia

1 kommentar: