tisdag 30 november 2010

Gammal skatt!

Jag har hittat en skatt!
I går gick jag genom gamla "fotoalbum" på min dator. Jag är hemma och kurerar en seg förkyning och orkar inte göra så mycket, men att titta på bilder är alltid skoj.

Jag gick igenom det första miia-smycken albumet. Tänkte inte jag skulle hitta något spännande där, men så fel man kan ha!

Det som slår mig är den oroliga värmen i fotografierna.


Det är min bror som fotograferade de första bilderna. Min bror som är bildkonstnär har ett alldeles eget öga för skönhet.

Jag hade alldeles glömt bort det här smycket. Modellen "orginal" är den första modellen av krakelerat glas som jag tillverkade.
Till en början använde jag färgade akrylpärlor mellan dom krakelerade, men ganska snabbt byttes akrylpärlorna ut till glas och sötvattenspärlor.

Blev så glad av att hitta bilderna och modellen, nu kliar det i fingrarna; det skall absolut bli några nya "orginal"-smycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar